måndag 3 december 2012

Äkta trivselfaktor direkt från hjärtat!

-18 grader celsius visar termometern!!! Brr är bara förnamnet! Att kura och mysa inne känns väldigt angeläget...

Vilken tur då att jag gjort sååå fint inne! Fått mycket beröm för vardagsrummet vilket är skoj! Men så har jag verkligen gått in för att fixa och göra som jag/vi vill (maken tycker nästan allt jag gör är fint så han bara säger ja...), jag har hämtat mycket inspiration från magasin, inredningsbutiker och bloggar. Men sedan har jag utgått från vad som känns rätt just för oss!

Man måste ställa sig lite olika frågor när det gäller inredning, några är exempelvis:
  • Vilken är min stil? 
  • Hur praktiskt måste jag tänka? 
  • Vilken känsla vill jag skapa och förmedla? 
  • Färger? 
  • Vill jag byta ofta eller är jag en sådan som gör "klart"?
  •  Material
Ja det finns många frågor att fundera över. Prata gärna och bolla idéer med andra, man ser saker på olika sätt och ju fler ögon desto bättre. Men det viktigaste för att man ska få det att kännas ÄKTA är att man lyssnar till sig själv i slutändan och på vad som känns rätt i hjärtat helt enkelt! Annars kommer man inte trivas hemma och då mår man inte bra!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar